Skip to main content

Kepentingan Vitamin C Untuk Pesakit Diabetes

Diabetes adalah satu keadaan di mana tahap gula di dalam darah anda adalah tinggi dari normal.Ia berlaku apabila pankreas dalam badan tidak lagi menghasilkan insulin atau badan tidak boleh menggunakan insulin sendiri dengan berkesan.
Apa yang penting bagi pesakit diabetes adalah mengawal paras gula dalam darah supaya tidak berlaku komplikasi kepada penyakit yang lebih kronik.

Pengambilan vitamin C sebenarnya penting untuk diambil setiap hari. Ia membantu mengawal paras glukosa dalam darah dan mencegah komplikasi akibat penyakit diabetes ini.
Vitamin C juga membanti membalikkan masalah rintangan insulin yang menjadi punca kepada penyakit diabetes.
Seperti yang kita tahu Vitamin C merupakan antioksidan yang kuat. Ia melawan radikal bebas seterusnya membantu pesakit diabetes mengawal paras glukosa dan tekanan darah tinggi yang sering mereka alami. 
Hasil kajian menunjukkan pengambilan vitamin C membantu menurunkan bacaan tekanan darah tinggi yang dialami pesakit diabetes dengan kedua dua paras sistolik dan diastolik menurun. 
Vitamin C juga membantu dalam mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular.


Amalan mengambil 500mg vitamin C dua kali sehari besar manfaatnya untuk kesihatan terutama pesakit diabetes. Jika anda mengalami penyakit diabetes jenis 2, ambil vitamin C untuk mengawal paras glukosa dalam darah. Namun diingatkan jangan sesekali meninggalkan ubat yang telah diberikan oleh doktor. 
Vitamin C bukan pengganti ubat, ia adalah supplemen yang membantu mengawal paras glukosa dalam darah yang boleh mengakibatkan risiko penyakit kronik jika tidak menjaganya.

Pilihlah vitamin C yang terbukti dengan kajian ianya semulajadi, selamat dan berkesan untuk tubuh badan kita.
Untuk dapatkan vitamin C yang selamat dan berkesan, klik di sini VITAMIN C SEMULAJADI.

Baca di sini, Vitamin C Semulajadi Selamat dan Berkesan
Untuk pertanyaan atau mahukan info lanjut, boleh hubungi saya :
Aimie Suyat | 013 2293413
Ataupun klik saja link whatsapp : www.wasap.my/60132293413

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kelebihan Dan Keistimewaan Vitamin C Shaklee

Sejak kecil kita sudah didedahkan dengan Vitamin C berbanding vitamin lain kann.. Sebut buah limau atau oren, haa itu sumber vitamin c 😁 Namun tak semua antara kita ambil berat tentang kepentingan vitamin c ini. Macam KakMimie juga lah dulu, tahu vitamin c penting tapi tak usaha dan ambil mudah pengambilannya. Bila kita abaikan pengambilan vitamin c dalam diet pemakanan harian kita, semakin lama ia menyebabkan pembentukan kolagen baru menjadi lambat dan kurang terbentuk.  Bila kolagen berkurang dalam badan, pelbagai tisu dalam badan kita akan pecah dan memberi kesan kepada pembaikan tisu badan. Jika berterusan, usia makin lanjut dan badan kekurangan kolagen dan vitamin c - ia boleh menyebabkan penyakit skurvi 😱 Simptom Kekurangan Vitamin C Dalam Badan 1. Badan cepat letih dan stress 2. Rambut mudah gugur 3. Luka lambat sembuh 4. Mudah dapat lebam pada badan 5. Gusi sering berdarah 6. Kerap sakit sendi 7. Stress yang teruk 8. Masalah pencern

Pengalaman Berpantang Dengan Vivix Shaklee

Alhamdulillah, usia perkahwinan sudah melewati tahun ke 6. Dengan izin Allah, kami dikurniakan 3 zuriat soleh solehah dalam tempoh ini.  Maryam Azra ( Jan, 2014)  Aisyah Jamilah (Sept, 2015) Umar Zayn ( Dis, 2017) Semasa hamilkan Umar, saya memang masukkan Vivix dalam senarai keperluan berpantang. Siap sisipkan di tepi beg baby tau, excited 😍 Pengalaman bersalin anak kedua tahun 2015 dulu banyak menyedarkan saya untuk buat persiapan lebih rapi. Tak sangka kena emergency czer, saya sign surat sambil menangis. Tak ready dengan Vivix pun masa tue.  Tahun 2017. Bila dapat tahu tengah hamil anak ketiga, saya allocate duit sikit sikit untuk Vivix. Tak kisah bersalin normal atau czer, saya tetap nak Vivix dalam list saya.  Disember 2017, Lepas keluar dari labour room dan masuk ke wad biasa lepas lahirkan Umar Zayn , terus saya minta suami capaikan Vivix di sisi beg merah nie.  Saya minum sesudu Vivix dan minum air. Boleh pulak sambung sembang dengan sua